Att vara smutsig, dålig eller bra sak??

Nu är då juldagarna över och snart blir det ett nytt år. Måste komma ihåg att köpa raketer, skall bli rena rama fyrverkeri detta nyår.
Min rubrik var kanske lite konstig, men jag satte den dit för jag kom att tänka på en sak. Eftersom säkert alla, då när det är skolvecka, så dushar man sig varje dag. Det gör jag med, fast på veckosluten, om jag är hemma, försöker man dra ner på dushandet. Såklart att man vill dusha sej om man skall någonstans, int vill man ju se smutsig ut. Men sen om man är hemma så gör det inte något fast man går omkring med smutsigt hår eller inte luktar så värst gott. Man tycker säkert att det är självklart att det är så, men nog skulle man lika bra kunna vara skitin någon annanstans med. Int skulle jag vilja vara det, det som jag bara försöker säga är att förstås bryr man sig int om smutsighet när man är hemma, för alla i familjen tycker om en som man är och bryr int sej så mycket om man har rent eller smutsigt hår. Det tycker jag är en av det bästa sakena man kan veta, de tycker om en oberoende hur man ser ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0