Recipe for gingerbread

Idag var det kort dag i skolan. Skönt, fast först hade jag planerat dagen så ja hade trott att jag slutade först 4, men det var en kiva överraskning. For ut med Nemo på länk, var mycket kallare idag än vad det var igår, men det var skönt, som alltid (oftast iallafall). Piano lektion hade jag på kvällen, övade på ett stycke som jag skall spela på konsär imorron, wish me luck.
Har just bakat pepparkaksdeg, för årets jul. Kiva pepparkaks doft här är nu. Tänkte laga ut bilder och text på hela processen så vet ni hur det går till, om det är obekant.

Du behöver: vetemjöl, grädde, sirap, socker, matsoda, smör, kanel, kardemumma, nejlika och slev (+ andra redskap förstås, som kastrull)


Smöret, sirapen o sockret smälts.


Kryddorna sätts i kastrullen. Sedan blandas sodan o grädde ihop och ini kastrullen.

Vetemjölet till sist och så är degen klar, sedan får det stå till nästa dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0