Utvilad och redo

Nu har man sovi en ordentlig natt, alla krafter samlade. Idag skall jag planera alla mina julklappar och kanske börja på någon, det är endå bara en och en halv vecka kvar och så har vi redan julafton. Vart försvinner tiden?
Snöar som bäst ute, roligt att det kommer ner tillika, att det int sku regna och att allt skulle smälta iställdre. Men för min pappa, och också andra som hamnar att ploga snön, är det inte så roligt att det kommer snö hela tiden. Det finns väl alltid två sidor i allting, alla kan int vara nöjda.
De sade i radion här en dag att julen har blivit mera en stressig tid än en lungn och fridfull tid. Det måste jag säga att jag håller delvis med. Nog märker man att föräldrarna stressar ibland i butikerna, när de julhandlar för barnen, när säkert barnen har ganska långa listor. Men sen igen tycker jag själv att jag int upplever julen som stressig. Alltid på julafton känns det som allting stannar till och man kan ta det lungt och bara njuta av julen. Men det beror helt på hur man brukar göra på julen.

Stred med Måsse på moron, int påriktigt stred, men han får int ligga på soffan, nog lär han sej väl nångång ;).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0