Båtresan

Igår på lördan for vi iväg hemifrån med båten ut på havet. Det tog lite tid innan vi kom iväg för att vi alla hade haft lite sovmåron och sen skulle vi packa allt vi skulle ha med oss, och fast vi var nere vi bryggan fick vi en kiva överraskning där också. Jag gick först fram till båten, först trodde jag att jag så prickar men vet ni vad de var troligen ett par fåglar med bär i munnen som hade flugit över båten och om fåglarna lite bet i bären så spricker de och då kommer förstås saften ut och det var prickarna som jag såg på båten. Bra början till resa va!!! När vi hade kommit igång körde vi till Hangö. Där hälsa vi på min faster och andra bekanta och sedan var vi också på glass ti monumente och senare på kvällen på pizza...mmm. Det var Hangö regattan denna veckoslut så det fanns bra med folk vid stränderna där också.
Natten spendera vi hos våra bekantas sommarstuga. Det hände inget desto intresantare där än att natten blev ganska livlig tackvare åskvädret. Jaah tänk, mitt i sommarn kommer de åska o allt. De va ja int rikit beredd på. Vi hade takluckan öppen i båten så som en reflex hoppa jag upp o stängd den. Min hjärna kom en stund efter släpande.
Idag körde vi hemåt tillbaka en 12 tiden och jag har nog helt enkelt bara legat och känt mig som ett stekt bacon resten av dan. På kvällen ha jag nog både baka, vari och cykla och förstås och sima.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0