Nåt viktigt

Det är lite sent just nu för tillfälle, har just blivit följande dag fast de är ännu natt ;D. Jag tänkte bara skriva om en sak innan jag börjar gå till sängs. Det här är inte något jag gjort idag eller nån annan dag, utan någonting jag märkt och som man själv också borde tänka på. Jag tror att jag skriver detta som en story med namn som ingen jag känner har, bara för att jag inte vill nämna någon person.
Mia hade länge följt med ett par som tyckte mycket om varandra när dom var yngre. Men med åren när de hade gift sig och fått och barnen blev större och äldre och började gå i skolor och sedan börja skaffa jobb började det också uppstå gräl mellan paret. Kvinnan klagade om att mannen inte upskattade henne tillräckligt och att allt hon gjorde var alltid fel. Mannen var inte arg men sade endå sinbörjade  åsikt om saken och grälen blev bara värre. När Mia började höra på grälen och vad som var orsaken var de ofta ganska löjliga. Ibland kunde grälen uppstå från att mannen hade flyttat ett föremål som kvinnan just plaserat på en plats. Ganska löjligt, men saken var bara det att ibland tror jag att när folk börjar gräla med varandra eller att allt verkar fel ser man bara negativt i allt. Vad än en säger för att försöka få den andra att förstå ens åsikt blir det bara värre. Om man sedan har såna gräl nästan varje dag så syns det i vardagen. Personligheten kan ändras och man blir lättare sur av allting.
Därför tänkt jag bara säga att det jag tänker tänka på och komma ihåg är att alltid hitta någonting positivt i allting för om du hittar det och sprider den bra känslan vidare till andra kan man göra en vanlig dag till en bättre dag för andra med.


Kommentarer
Postat av: idaho

sant.. bra skrivet! Känner igen mej själv o de gör säkert många andra också

2010-07-08 @ 15:44:23
URL: http://theidaho.blogg.se/
Postat av: tilda

Thanks :)

2010-07-08 @ 21:03:33
URL: http://tildamylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0