Those lovely sunshining days <3

Har varit så varmt idag, men skönt. Solen har skinit hela dan och när jag var på länk här tidigare blev det vid ett skede så varmt att det kändes som om det var mitten av sommarlovet. Man vågar endå int ha för lite kläder på sig än, när det har börjat först nu bli varmare och man int ännu är van vid värmen kan man lätt bli sjuk.
Fick också mitt skolarbete klart gjort, vi har jobbat i konstguppen med olika kulturer om t.ex indianer och fördjupat oss i två olika konster som hör till kulturen. Jag har läst och skrivit om Totempålar och Drömfångare. Måst sej att de faktiskt varit intressanta, älskar alla såna mytiska berättelser. Indianerna har så intressanta och speciella tankar om naturen och allting som hör till den. Kan kanske senare lägga upp en berättelse om Drömfångarens ursprung.

Imorron kommer min syster hem och hälsa på och blir här resten av påsklovet. Har inte något extra planerat, men är det inte så som det ska vara, lite spontant får det väl vara ;)


Föremålet som hon håller i är en drömfångare. Vargen är en av de vanligaste symbolerna som används av indianerna på totempålarna.


Korpen är den andra vanligaste symbolen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0