Everybody makes mistakes!!

Och jag gjorde min idag när jag skulle laga pannkaka. Färgen blev bra och den smakade super, men till min otur råkade jag laga den på smörpapper och alla vet vad som händer då....jo bakverket sitter fast som lim. Nog fick man en bit åt sig men störande när det händer, såndärnt onödigt.

Hade bara fyra timmar idag + pianolektion sedan var jag ledig. Fast vädret har varit lite ostabilt idag, solen har skinit, det har regnat, solen har skinit igen och det har regnat igen. Man vet aldrig vad som kommer. Tog också en liten tupplur efter att man kom hem, var inte dödstrött men skönt att vila. Ibland tror jag att det är viktigt att man verkligen lyssnar på vad kroppen har att säga. Om man inte orkar just så för stunden gå ut och göra något fysiskt utan man iställdre känner sig för en tupplur skall man inte tvinga en till det som man inte vill. Ens egen kropp brukar oftast veta best, problemet är att hjärnan inte alltid vill lyssna utan den hittar på eget iställdre. Lite komiskt att man ibland hamnar i krig med sig själv, "the war of the brain and the body" XD (från en humoristisk synvinkel ;)



Sökte olika bilder på den mänskliga själen, kom lite läskiga bilder men försökte ta några av de bättre. Vi har nu på första perioden filosofi 1 så därför tog jag upp detta. Vi har faktiskt ganska nyligen talat om mänskliga själen, men saken är den att tror man på att man eller människan har en själ? Bilden med ljuset och lågan i form av vatten kom faktiskt upp när jag sökte på detta, jag undrar bara vad det skall representera??....är det någonting att fast elden har slåknat i lågan slutar inte lågan att sväva vidare?? lite som människan att när man dör så fortsätter ens själ att leva vidare. Eller så har jag bara tagit en dum bild!!!

Jag bara fick en filosofisk känsla mitt i allt. Det hjälper inte så mycket heller när jag läser en bok i engelskan som heter " Just in Case" och den är ganska filosofisk av sig, allt möjligt sådant som man inte med vetenskapen kan bevisa.

Jag själv tror på att människan har en själ. Om vi bara vore en hjärna, ett hjärta och en kropp tycker man att man skulle känna sig ganska tom. Om vi har en själ så finns det alltid en del av oss som blir kvar när man lämnar ens kropp, man kan på något vis existera ännu men kanske i något annat universum.....Okej nu måste jag sluta, tror jag blir lite freaked out här själv.

Ha en super skön onsdag kväll, låt inte mina tankar störa er ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0