Lucka 15 <3

Dagens lucka får handla om rädslor. Råkade se en film igår där ämnet kom fram och tänkte att det passade bra. Orsaken varför jag valde det är för att jag har ett starkt minne från barndomen om en rädsla som jag sedan övervann.

Vi hade varit på besök hos bekanta i Tenala, men när det var dags att sticka hem märkte vi att det var det värsta åskvädret. Jag tyckte aldrig om åska, speciellt inte blixtar heller. När jag öppnade dörren ut visste jag inte hur jag skulle slippa in till bilen eftersom jag var så rädd. Tillsist samlade jag modet och sprang full fart till bilen och hoppade in. Vi körde iväg hemåt, men jag var fortfarande rädd att en blixt skulle slå i oss eller något. Både mamma och pappa försökte berätta att det fanns inget att vara rädd för och att en blixt inte skulle slå ner i oss. Pappa berättade också att bilen var en av de tryggaste ställen att vara på under ett åskväder. Så småningom lugnade jag ner mig och när jag märkte att jag satt inne i en trygg bil med familjen och såg ut på åskvädret så märkte jag att inte var det så farligt heller <3


Nu får ni försöka minnas någo barndoms rädslor som ni haft och övervunnit eller om situationen skulle vara den att ni inte ännu övervunnit den så nu är det dags! Man skall aldrig behöva känna sig rädd för att man vet att man är trygg, hoppeligen har ett hem och en familj som sköter om en <3


 Fundera över det medan ni lyssnar på låten nedan från en av mina favorit filmer <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0