Lucka 2 <3

Min andra lucka får handla om ett par minnen från barndomen som kanske inte så många vet eller iallafall har jag inte nämnt dem så mycket.

De flesta jular har alltid varit lika roliga och stämningsfulla, men jag kommer ihåg en julafton när jag satt hela kvällen på en stol i matsalen och tittade ut genom fönstret. Jag väntade förstås på jultomten, jag var inte säker hur han skulle komma, med ett släde kanske med flera klockor klingande. Jag väntade och väntade och sedan såg jag ett litet ljus närma sig våran gård. Jag blev så glad men tillika var jag också rädd, jag visste inte riktigt hur jag skulle ta emot honom. Glad var man sedan förstås när man fick sina presenter och det man önskat.


En annan gång på vintern var då när vi var ute och pulkade på ett berg här på våran gård. Vi hade pulkat en lång tid, men sedan blev det så mörkt så vi hade lite problem att se. Pappa tog en stor lampa, med kablar och allt, ända dit som vi pulkade och så fortsatte vi efter det en lång stund. Jag tyckte bäst om när vi åkte i tåg efter varann och det är också roligt fortfarande. Efteråt drack en varm kopp chocklad <3

Fast det inte skulle vara nåt märkvärdigt så kan en liten detalj eller sak redan betyda mycket för en. Lyssna på låten och fundera på era egna vinter-, jul- eller andra barndomsminnen ni har.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0