Lucka 22 <3

Nu är det bara två dagar kvar till jul. Har inte mätt febern, men jag har känt mig bättre idag än vad jag gjorde igår. Eftersom det idag var julfest i skolan och det var måste jag säg en bra avslutning för detta år så då får också luckan handla om det.

Vi var först i skolans matsal och drack glögg, åt gröt, pratade och sjöng. Efteråt var det den traditionella polones dansen och efter det stack vi till Villa Landet för att se på skådespelet.

Skådespelet var verkligen lyckat och man fick skratta nästan hela tiden. Olika nationaliteter, finnar, ryssar, svenskar mm fick möta varann för att filma in en film på Kimitoön. Det fanns med lite triangeldrama, humor och nyckelordet för teatern var tolerans. Tyvärr hade jag bara min systemkamera med så jag kunde inte filma, men jag tog minsann foton och nu får ni också se dem ;)


Men först lite polones ;D






Och nu kommer vi till teatern:


I början samlades alla i ett klassrum och typiska drag för varifrån alla var hemma kom bra fram och på ett humoristiskt sätt.







Alla fick ett brev om att de skulle vara med i en film som skulle spelas in på Kimitoön så det var bara att sticka iväg med planet.




Förstås hade norgeborna också med sina skidor!






Medan regissörerna planerade och pratade kom en störande lärare och frågade dem lite allt mellan himmel och jord.




Vi fick också se den mycket kända letka jenkan






I slutet fick filmen flera oskars och alla stjärnorna fick stå på den röda mattan




Som jag redan sa så var detta ett perfekt slut på året i skolan och jag tackar dem som gjorde skådespelet och festen till ett nöje <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0