Lucka 23 <3

Sista dagen före julafton <3 Och sista chansen för att få alla klappar klara, huset städat och pyntat, maten förbered mm.
Ikväll kommer också systern hem så sedan har vi hela familjen här i Rugnola. Tror att jag själv har haft så mycket att syssla med före julen att jag inte riktigt förstått att det verkligen är julafton redan imorron. Dagarna brukar oftast gå fort, men julaftonen går alltid alltför fort. Det finns och händer så mycket under hela dagen att man inte märker när kvällen redan kommit. Skall också sticka iväg ikväll på julkörsövning, sista övningen fören vi sedan imorron skall uppträda. Min röst har förstås fått sin del av flunssan och stegringen så får se hur mycket jag kan få ut av den, men jag skall minsann vara med i kören, flunssan skall inte stoppa mig från det!


Tidigare tog jag upp det där med att vara nervös när man uppträder, men jag måste säga att jag inte en enda gång varit det när vi har uppträtt med julkören. Förstås står man inte ensam då på en stor scen utan man är alla tillsammans. Man känner mera trygg och hemma där uppe när man sjunger och jag har en känsla av att också väntan på julen och stämningen där inne också har sin inverkan.
Juletiden är så fridfull när alla gravar alltid har små ljus som lyser upp dem, alla är samlade med sina nära och kära och man äter den goda julmaten och bara njuter av stunden. Man ger varandra presenter och fast man är glad över det man får så uppskattar man allra mest tanken bakom dem. Julen för med sig så mycket glädje och det känns som om det är en av de få tider under året då alla kan ha det fridfullt och inte behöva bekymra.


Må ni ha en skön och mycket glädjefull jul <3






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0