Lucka 7 <3

Min sjunde lucka får handla om vänskap <3 Tänk på den person som är kär till dig och som du håller mycket nära ditt hjärta. Man kan ha både en stor skara med vänner eller så kan man ha en liten, men oftast har man alltid någon eller några som håller livet ut och som man litar på med hela sitt hjärta. Tänk på en sådan person denna jul och hitta på någonting speciellt till den till julen. Fast man vet att man är vänner och vet att man är nära till någon så är det alltid fint att man visar att man är viktig för varandra <3


Ett par verser om vänskap <3:


Det finns en blomma vit som snö,
Den kan ej vissna den kan ej dö,
Dess namn känns nog igen,
Evig vänskap heter den


Ett hjärta kan slå,
Ett hjärta kan brista.
En vän kan man få,
En vän kan man mista.
Jag vill dig i mitt hjärta gömma,
För en vän som du kan man aldrig glömma.


Fem ord till dig,
Var alltid vän med mig.


Bland blommor i världen,
Jag minnes ett par,
Vackrast av alla jag tyckte de var
Den ena var vänskap,
Den giver jag dig.
Den andra var blomman,
Förgät icke mig!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0