The Great storm!

Hoho, har nog varit med om allt möjligt på sistånde och jag tror att en stor del av Finlands befolkningen har varit med om samma. Var än man är så läser man och hör man andra som pratar om att de varit utan el i ett dygn eller två eller tre. Jag är själv nu i Helsingfors med min syster, slapp äntligen och dusha efter att ha varit skitin i två dygn. Syrran behövde jobba på ett viktigt arbete och hon måste komma tillbaka för att få internet eftersom hemma hos mig är vi utan el och vi har varit utan nu i två dygn. Hoppas mamma och pappa och djuren klarar sig bra där hemma, som tur så har vi spis att elda i så de kan få lagat varm mat, idag innan vi for iväg fick vi också ett sätt att diska disken och pappa sade att de också skulle finnas bra möjlighet till att kunna dusha så de borde klara sig.
På månda morgon var elen borta och vilken blåst det var ännu på morgonen. Man trodde att huset skulle komma ner. Stormen har fält ner mera trän än jag kan räkna för när vi körde omkring på måndan så var det här och där trän över ellinjen eller inne i skogen eller över vägen. Jag har nog upplevt stormar tidigare, men jag tror att denna går på top på listan. Hoppas ni andra har klarat er hittills och om ni är utan ännu så hoppas jag att ni har resurser så att ni kan klara er en tid framöver för så många trän som ännu var över ellinjen när vi for till hesa så kan det nog ta en tid ännu innan elen kommer tillbaka.
Have faith <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0