Himos 2011!!

Nu är man hemma igen. Vi kom egentligen hem på freda kväll, men internet krånglade lite igår, men nu funkar det ;).

Vi for som sagt på söndag iväg. Vi var via Hesa efter Mari och på kvällen var vi framme. På måndag och tisdag var vi i Backorna i 6 timmar. Vi åt ju förstås imellan, men vitsit det var fint väder. På måndagen sken solen och det var såå fiint. Ja ni kan få se själva..





Sen förstås bilresan till Himos ;)


Och foton på våran mysiga stuga. Av alla stugor vi haft så hade den här största bastun ;) och den var mycket trevligt inrädd.

Vardags rummet



Jag, Mari och pappa sovd uppe på loftet och mamma nere i ett rum. Loftet var mycket mysigt, men lite för varmt i min smak.


Spotify ofcourse ;)




Blev också lite kreativ på resan ;)

Vi hade också en "mellan" dag, där vi int var till backorna och åka. Vi prövade på att köra och åka snöskotrar. Det var super roligt. Fanns många guppor på vägen och man hoppa lite upp och ner hela tiden, ´men super roligt sen när man kunde gasa fullt på isen. Jag åkte med Mari och mamma åkte med pappa. Jag har int körkort än så fick inte köra, fast pappa lät mig i slutet köra en bit. SUPER ROLIGT!!!



I slutet av vägen kom man till ett utsikts torn. Vi gick upp och fotade utsikten. Såååå super fiin utsikt!!





Han som gav oss snöskotrarna och utrustningen sade att man kan från tornet se Himos backorna. Vi glömd förstås att titta efter, fast allting längre bårt var ganska suddigt.

På torsdag var det ytterligare en super fiin dag och våran sista dag som vi var i backorna. Så det passa ganska bra. Tog på morgonen en bild från fönstret på loftet.



Var jätte nöjd med hela veckan. Vädret var det bästa och allt vi gjorde eller prövade på var roligt. Vi var också på pizza till Mono pizzeria på onsdagen. Jag åt en pizza som hette Äijä. Den innehöll bolognese sås, pepperoni, skinka och ananas. Super goood!!'

På fredagen var det packning och städning av stugan. 


Damsugarn redo!!

På hemvägen måsta man ha lite kul med sin syster, innan vi for skillda vägar ;)





En super resa <3

 


 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0