Dose one have to die to realy become famous?

Bli inte rädda över min rubrik, inget som jag själv funderar över min egen skull men något som jag bara undrar över. Alla kommer säkert ihåg när Michael Jackson dog och efter det spelades hans låtar mera på radion än tidigare och flera, inkluderat mig, började lyssna på hans musik först efter att han var bårta.
Också Heath Ledger dog alltför ung, men efter att han dog tycker jag att flera har börjat tala och prata om honom. Åtminståne känns det så och jag själv har sett flera av hans filmer nu än då när han ännu fanns, fast jag tror att var också lite på grund av hans fantastiska uppträdanden som Joker i The Dark Knight.
Det behöv inte vara som rubriken säger och det finns ju många skådespelare och musiker som är super populära, men kanske det är så att när en kändis dör så finns det ännu fortfarande kvar filmer eller låtar där man kan se eller få lyssna ännu på personens verk och då kanske det inte känns som om den personen verkligen är borta, man kanske då känner att den ännu är kvar.
Hoho måste låta lite galet dethär, men ibland funderar man på lite allt möjligt ;)

Heath Ledger


För alla tar livet slut nångon, men jag måste nog säga att det känns lite fel att någon som bara är 28 år måste dö. Ofta brukar man säga att allt har sin mening, men ibland har man lite svårt att förstå meningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0