Have you missed me?? ;)

Kom hem igår sent på kvällen, örona var låsta från landningen med flyget och näsan var helt täppt och magen var sekasin. Tog en kall dush och efter lite vila kände man sej bättre. All denna röra med kroppen kommer absolut inte från att lägret skulle ha varit dåligt, tvärtom en av mina bästa upplevelser, men det som var dåligt där var den ensidiga kosten. Vi fick bara bröd och bröd, till lunch och frukost (i Danmark äter de aldrig varmmat ti lunch som vi här i Finland) och till middag fick vi alltid potäter, rödbeta och köttet var det ända som hade omväxling. Min mage var inte som hemskt glad över det, men all program på dagarna fick en endå att glömma det.

Har såå mycket att berätta, men tror att det skulle bli lite för långt om jag började babbla allting här så jag tar de bästa delarna. Vi var på olika trips till olika ställen och i nöjesparken, sohojlandet, prövade jag på klättring och det var super nice ;). På tisdagen hade vi på kvällen Green Sensasion och då skulle alla ha någonting grönt på sig. Meininkin var helt sjuk, alla bara hoppa och dansa och man bara drogs med musiken och rytmen.

Hela veckan var alla indelade i olika grupper. Man fick en ID armband som var antingen grön, blå eller röd. Jag hörde till röd 3 gruppen och våran grupp var nog bäst ;D.

På torsdagen var vi till Viborg. Vi gick in till staden med gruppen och under vägen hade vi olika uppgifter att göra. Den roligaste var nog tror jag då när man skulle laga den längsta repet av kläder. Rekordet blev till slut 223 meter, men min grupp vi hade just slått rekordet 203 meter när gruppen bredvid oss kom med rekordet, det var lite synd. Alla tog av sej så många klädesplagg man våga och sedan knöt man alla kläger ihop. Tror inte att någon skulle tro att ungdomar skulle stå mitt på en gräsmatta med bara underkläder. Inne i staden Viborg gjorde vi sedan STOMP rekordet och vet ni vad..... VI KLARADE DEEET!!!!!



Han som står i mitten där på en mini scen så det var han som drog allt ihopa. Jag spelade på en vatukanna med en pinne, sen var det andra som spelade på stora plast tunnar med diskbårstar och andra som spelade på metallburkar. Alla tre olika instrumenten hade olika rytmer att spela, min var: nordic camp, we are here together (ni vet inte rytmen, men så kunde man sjunga den i huvudet).

På frrdagen på kvällen hade vi avslutningsceremonin. Den började klockan 11.00 vid lägerbrasan som fanns ute vid en gräsplan. Ceremonin gick ut på det att alla fick ett litet ljus och en persons ljus skulle tändas. Sedan skulle denna person tända den nästa persons ljus som satt bredvid och så skulle det fortsätta. Under tiden som alla tände varandras ljus sjöng alla lägersången, "Do you dare" och vi sjöng den ända tills alla hade sina ljus tända. Har inga bilder från det för att min acku var slut då, men om ni tänker er att 1200 människor sitter och sjunger med ett tänt ljus i handen under en bar sjärnhimmel så kan ni tänka er hur vackert det var. Skulle ha kunna stannat vid denna stunden förävigt <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0