History of pizzaa!!

För en vecka sen när vi var med pappa och Markus till Hangö var vi till Classic Pizza. Jag vet inte varför men jag blev nyfiken på att få veta pizzans historia och när pizzan kommit till vår värld. Letade på google och där stod det att redan år 997 (någo ditåt) hade de första "pizza bröden" lagats. Idag hittade jag på youtube ett clip om pizzans historia, jag tänkte att jag skulle visa den för er ;) (jag antar att de flesta är en stor pizza fan ;D)



Där står part 1 of 5 så det är troligtvis en 50 min långt, men jag har hittills sett bara första delen. Jag tycker att det är ganska intressant att få veta varifrån allt har börjat. Också att tomaten blev funnen först på 1500-talet.

Förresten nu är mitt rum tipptopp så man kan andas där lungt utan att behöva fundera över dammbollar. Så paha har det nu inte varit, men det doftar faktiskt mycket fräshare.

Tillsvidare är mina planer lite öppna för veckan men det är bäst så, då vet man inte vad som kommer ;)
Jag säger gonatt i förväg och dröm goda drömmar <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0