Where did my freetime go??

Hej, det var länge sen, eller så känns det. Låga uppdateringen beror faktiskt på att jag varit så upptagen med alltmöjligt annat, och jag borde ha sommarlov. Nå okej, jag har sommarjobb och jag kommer att jobba hela juni, men i juli tar det slut så jag har egentligen jobb då bara en månad som är super skönt. Men de här två första dagarna har jag varit från nio till fem på eftermiddan. Min egentliga arbetstid är från 10-17.00, men det har varit lite annat extra. Har inte guidat någon ännu, håller på att lära mig lite om byggnaderna ännu, men annors är mitt jobbställe helt kiva att jobba på. Jag har också lediga dagar emellan, eftersom man också jobbar på veckoslutena ibland, så arbetsfördelningen verkar bra och rättvis. Min lön vet jag inte ännu, men jag får reda på den imorron, alltid är man ju intresserad av det ;D

För ett par sommar sedan, vi åker med våran juvliga båt <3



Det är alltid roligt att tjäna sina egna pengar. Minallra första gång jag fick pengar som jag själv hade förtjänat, kändes det så bra att köpa saker med dom pengarna. Sakerna blev ännu mer värdefulla för en själv. Fast det är bra med sommarjobb, man lär sig mycket och sånt, men så länge man inte studerar eller har ett stort behov av pengar tycker jag att man verkligen inte skall slänga bort hela sommarlovet till jobb. När jag förra sommaren också bara jobbade en månad kändes det passligt, man förtjänade pengar, men man hann och fick också njuta ordentligt av den ljuva sommaren ;) Om erant sommarjobbs ställe känns fel eller hemskt att vara på så sej till till arbetsgivaren då och förstör inte sommaren med att hänga på ett ställe som man inte äns trivs på, sommaren är för värdefull för det och allra mest livet.

Jag kanske hinner höra av mig imorron, men jag lovar inget. Om inte så ha en skön onsdag kväll och en underbar torsdag <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0