Go with the feeling!

En lång skoldag till avklarad. När man har lång dag, typ ti 4, hinner man faktiskt vara hemma bara 6 timmar, om man int räknar sovandet, tills det är dags att åka till skolan igen. Man spenderar två timmar mer varje dag i skolan än vad man gör hemma, om man då har lång dag. Ho ho, int e livet lätt, ovh det kan man säga om många saker.
Vi hade i moddan där vi skulle skriva en uppsats och jag skrev och männiksors tro och trots mot Gud, en materialbaserad uppsats. Jag kom att skriva frågan: Varför lider vi? och sedan att man kan tänka det som ett straff eller någonting som man kanske kan lära sig av. Jag är faktiskt flera gånger, om dagen till och med, och undrar att varför det ibland känns som man bara skulle vilja gräva ner sig under marken eller flera väggar som kommer emot där man int slipper förbi dem. Jag undrar om man ibland helt enkelt tänker och tror livet på ett alltför komplicerat och svårt sätt, kanske allting skulle vara en aning lättare om man inte funderade för mycket eller oroade sig för mycket. Man kan säga att man lever en dag i sänder, men kan man faktiskt göra det sen i praktiken?

Man har hundra frågor om allt sådant, men när skall man kunna få svaren?

 



(Skrev inlägget redan tidigare idag, men hann inte publicera det innan internet kontakten for på våran data. Är nu på mini läppärin, störande alltid när sånt händer)

Godnatt i förväg ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0