The story of the phone!

Här kommer storyn om mig och mobiltelefoner. Minförsta kännykä var mammas gamla, surprise, men det var super kul att ha sin första telefon. Jag ringde alltför många onödiga samtal XD. Också min andra telefon var mammas gamla, men min tredje blev min första helt ägna telefon, en snäck telefon. Jag tror jag hade den i över 3 år, något sånt. Hittills hade jag inte haft något problem med telefoner. Tillnäst köpte jag en ny snäcktelfeon, men mycket smalare och modernare än den förra. Jag valde den ut med pappa och sedan fick jag den som en födispresent. Det var ett STORT misstag! Jag hade använt telefonen kanske ett par veckor tills jag en dag glömde den i misstag i våran skolgympasal och nästa dag var den bårta, någon hade troligen tagit den. Dit for den och eftersom priset på samma kännykän hade blivit sänkt, tänkte jag köpa en likadan, bara annan färg. Jag gillade modellen och tyckte annors att den var bra. Så blev det en ny igen då. Den fick jag använda kanske ett halvt år, flera gånger glömde jag också den på ställen, men lyckades alltid få den tillbaka. Ödet för telefonen fanns endå redan färdigt. När jag var sjuk och låg i feber, vaknade jag till på natten och jag hade ett vatten ämbar bredvid mig och när jag skulle ta telefonen för att se nåt, plumsa den förstås i. Efter en lång tid av väntan, fick mamma höra idag att den inte går att fixa, vattenskadan var för stor.

Egentligen är jag inte något hemskt ledsen över det, tillika känns det på något vis roligt. Som om någon skulle vilja säga klart för sig att jag verkligen inte skall använda just den modellen. Tror att det är bäst att jag lyssnar på och inte köper den modellen igen ;D



Kommer Hancock filmen ikväll på TV:n, har nog sett den förut men det är ganska länge sedan.

Skriver mer imorron ;) Ha en super skön och rolig fredags kväll <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0