Bon week-end!

Hade franska ända till halv fem idag. I know, inte det skönaste att ha på en fredag, men jag lärde mig mycket om Limperatif och passè composè (gramatik ;D). Jag började egentligen min dag först kvart före ett så jag fick ta det lugnt på morgonen hemma. Enda problemet där var att jag åt morgonmål först efter 10 tiden så jag åt min allra första varma måltid nu på kvällen när jag kom hem från skolan så jag var ganska hungrig kan man sej. Det är tillika konstigt hur när man först är hungrig så kurrar magen, när den inte får mat börjar det så småningom ta sjukt och riktigt knipa när magen inte får mat, så är det för mig om jag är fö länge utan mat. Bäst att inte göra det till en vana!

Kommer att ägna all min tid detta veckoslut till att läsa på fysik prov, franska prov och också finska prov om jag hinner. Jag vet att jag tidigare inte skulle nämna nåt om julen för det var dags, men efter att jag sagt det kom jag på att jag lovat mig själv att få tänka på julen och lovet som en energi källa för att orka läsa. Så när jag läser ch det vid något skede skulle kännas tungt kan jag tänka på att julen snart är här och efter alla prov så blir det ljuva vintern och stämmningsfulla julen.

One of my favorites <3



Skall sticka snart med brorsan och farsan på kuutamo uinti. Det brukar alltid vara vinterbad bara på onsdag och söndag, men detta är extra. Det pågor ända från 7-11 eller var det till midnatt. Ni kan tycka att det låter som något galet, att vinterbada, men som jag sagt tidigare, det är mera som terapi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0