One door closes, another one opens

Hade en känsla av att matta provet inte gått så bra, kanske jag därför inte heller blev så överraskad över resultatet. Jag fick endå en chans till att förbättra det, blev nog godkänd, men för min egen skull vill jag försöka en gång till. Brukar inte så ofta få dåligt i proven, men fast det låter dumt så tror jag att det är hälsosamt att få dåligt emellan. Jag lär mig då också bättre att förstå att man inte alltid kan få bäst eller vara bäst i allting och ärligt talat så skulle jag inte vilja vara det heller. Man lär sig att uppskatta det goda i livet på ett helt annat sätt.

Tidigare, när jag var ett par år yngre, kanske till och med på ettan i gymnasiet, skulle någonting som gått snett ha varit en mycket stor besvikelse för mig för då var jag ännu omogen och förstod inte att inte ta saker allt för allvarligt. Det känns som om jag nu under denna sommar och på tvåan blivit flera år äldre fast jag egntligen har bara fyllt ett år mer. Hemma känns det som om jag är den vuxna ibland, jag tar hand om mig själv på alla möjliga vis, jag gör och har gjort svåra beslut men som endå har blivit bra sist och slutligen. Jag har också lärt mig att vad än som händer så bara jag är trogen mot mig själv så klarar jag mig. Livet är inte alltid lätt, believe me I know, men det ger inte en orsak att kasta yxan i vattnet derekt som något går snett. Jag tror att livet har en stor mäning för alla, man måste bara hitta sin egen mening och följa det man tror är rätt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0