The sickeness continues!

Har faktiskt inte mätt febern, känner mig inte så paha men jag vet int. Är lite motvillig att göra det tillika, om den visar stegrings så då är man halft sjuk, men om jag inte mäter så kan man känna sig en aning friskare. Dum teori, jag vet, dricka bara och vila. Jag blir alltid en officiell tea-freak när jag har flunssa, jag dricker extra mycket då, kanske ibland till och med tre-fem koppar per dag.

Har snart färdigt läst min finska bok, har kanske en 20 sidor kvar. Tycker faktiskt om boken, måste vänta och läsa hur den slutar. Jag vet inte hur det är med andra, men alltid när jag läser sista sidan i en bok så får jag alltid en sorts sad känsla, typ att "jaha, så var den slut". Om det är en bra bok så önskar man ibland att den inte vore ta slut, att man alltid kunde läsa ett par sidor framåt innan man går och sova. Lite som en bra film eller en teater eller konsär, om den varit bra och mn njutit av den hela vägen så känns det alltid lite sad sen när den tar slut. Förstås kan inget fortsätta i all oändlighet, men man kan alltid drömma <3
Lite samma sak med julen, hela december månaden väntar man på julen. Man gör olika förberedelser, firar advent, hittar på julklappar o.s.v. När julafton och julen äntligen kommer vara det bara i tre dar och sedan är det över ren. Man kan förstås alltid trösta sig med tanken att det kommer nästa vinter igen. Därför är det så viktigt att njuta av varje dag, en påmminelse värd att komma ihåg!



En av mina favorit sånger på julen <3 Allways so beautiful <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0