Trettondag, bara tre dar kvar!!

Japp sedan är detta jullov slut och skolan fortsätter igen. Förstås har man sportlovet att se fram emot och en massa andra saker, men man har alltid lite samma känsla när ett lov slutar. När man är ledig och vet att man kan bara njuta och ta det lugnt så känns det som om man skulle vilja vara det alltid, men sen igen skulle ledighet inte kännas lika skönt och man inte skulle måsta jobba för det emellan så jag antar att de går lite hand i hand.

Igår åkte syrran tillbaka till Hesa, jag åkte också med för vi skulle med pappa sköta ett par ärenden i Salo på samma gång, så nu är det en person mindre i huset igen. När jag sen blir van av att det är bara pappa, mamma och jag i huset är det oftast skönt för då får man också mest vara ifred. Sen när syrran kommer hem så först är det alltid lite irriterande när hon skall till badrummet när jag skall, hon lånar saker utan att fråga ibland och sådant smått, men när hon stannar för en längre tid så sedan när hon far hem tillbaka till Hesa så märker jag att hur mycket jag egentligen saknar att ha syskonen hemma. Man har oftast en sådan känsla att någonting saknas, men när hela familjen är på plats så då har man inte den känslan mer.

Låtar som jag fått höra via kära store syster ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0